Přeskočit na obsah
Vážené architektky, vážení architekti, pražská kancelář je pro Vás otevřena i během svátků. Razítka si můžete vyzvednout vždy od 10 do 14 h v pondělí 23.12., v pátek 27. 12. a v pondělí 30. 12. Výměnu razítka v brněnské kanceláři si domluvte individuálně.

Otevřený dopis ministrovi pro místní rozvoj Ivanu Bartošovi – nefunkčnost Portálu stavebníka

Dne 23. 7. 2024 odeslala Česká komora architektů otevřený dopis ministrovi pro místní rozvoj Ivanu Bartošovi.

23. 7. 2024

Vážený pane ministře,

se znepokojením sleduji současnou situaci ohledně nefunkčnosti Portálu stavebníka. Podporuji  digitalizaci stavebního řízení a vždy jsem chválil Vaši snahu v této oblasti. Nicméně současný stav, po  třech týdnech od spuštění, je neudržitelný. Systém DSŘ, nejen Portál stavebníka, nefunguje ani v základních funkcionalitách, natož ve slibovaném rozsahu, což má závažné dopady na každodenní práci našich členů.

V příloze připojuji posbíraný seznam základních problémů, s nimiž se my projektanti, ať architekti nebo  inženýři z obou komor, od 1.7. trvale potýkáme.

Máme také opakovaný problém s nekomunikací ze strany ředitele odboru digitalizace, Ing.  arch.  Petra  Klána. Poměrně nesystémově jej nahrazuje obětavá paní vrchní ředitelka Šteigrová, která se snaží přenášet podněty řešitelům, a to v kteroukoli denní hodinu naší mailové komunikace. Oceňuji její snahu, ale jde o zcela neadekvátní a nesystémové řešení… Tím by například mohl být „kulatý stůl“ vybraných projektantů s řešiteli DSŘ a pracovníky odboru digitalizace a stavebního řádu, neboť se zdá, že IT expertům nikdo nepředává reálné informace z projektové praxe, aby úpravy Portálu  a celého DSŘ probíhaly efektivněji.

Ostatně se obávám, soudě dle Vašich vyjádření pro média, že ani k Vám se nedostávají pravdivé informace o nefunkčnosti systému a pomalém postupu odstraňování chyb.

Naši členové se na MMR obracejí prostřednictvím help desku, který nefunguje příliš efektivně. Současný způsob hlášení chyb systému, kdy se jednotlivci musí obracet na konkrétní osoby bez zpětné vazby, je nevyhovující a neudržitelný, a vyžaduje okamžitou nápravu.

Chybí nám také veřejně komunikovaná a pravidelná aktualizace informací o provedených opravách a vylepšeních, což nám všem ztěžuje práci.

Připomínky a podněty od kolegů, i mé vlastní, lze rozdělit na závažné chyby znemožňující řádné fungování Portálu a na systémové nedomyšlenosti a nekoncepční řešení, které sice nebrání funkci, ale  komplikují a zdržují při podávání žádostí. 

Chtěl bych Vás také požádat o zajištění opakovaného školení “jak pracovat s Portálem“ pro členy České komory architektů. Doporučuji, aby pan ředitel Klán, či jím pověřená osoba, uspořádali toto školení ještě v srpnu a následně po každé jeho zásadní změně, abychom mohli efektivně využívat systém DSŘ a byli informováni o všech novinkách a změnách. Bohužel na žádost o školení jsme nedostali odpověď, a to ani ohledně Národního geoportálu územního plánování.

Žádám Vás tedy o urgentní řešení současné situace a zajištění řádného fungování Portálu stavebníka v co nejkratší době, aby naši členové mohli plnit své smluvní povinnosti vůči stavebníkům a nedostali se do existenčních problémů.

S pozdravem

Jan Kasl, předseda ČKA

Úplné znění dopisu ke stažení zde.